La meva llista de blocs

dijous, 28 febrer de 2008

classes


Ha arribat la tela trasera que vaig encarregar per a la colxa ràpida i amb ella tot un sortit de teles en tons blaus per a un futur quilt que anirà combinat amb els astrocats. Ja han estat en remull i ara ja a punt de ser planxades. Però el més emocionant és que he trobat una petita botiga de patch a la meva ciutat i fan classes, i les pots començar quan vulguis. Així que l'altre dia em vaig informar, són 3 hores setmanals per 32€ mensuals. De moment ja tinc la llista del material que necessito. Començaré el mes que ve, ja us explicaré que tal. De moment, la senyora que està al capdavant del negoci i és la professora m'ha deixat amb la mosca darrera l'orella, parla de "quadres" en comptes de "blocs" i de montar "mantes" en lloc de "quilts" i que envien a fer l'acolxat a una botiga d'una altra ciutat perquè a les dones no els hi agrada per monòton. Espero que quedi tot en una mala impressió inicial, que d'aquestes en tinc sovint.

Ha llegado la tela trasera que encargué para la colcha rápida y con ella todo un surtido de telas en tonos azules para un futuro quilt que combinaré con los astrocats. Ya se han remojado y están listas para planchar. Pero lo más emocionante de todo es que he encontrado en mi ciudad una pequeña tienda-taller de patchwork, donde se imparten clases, y las puedes empezar cuando quieras. Así que me informé, son 3 horas semanales por 32€ al mes. De momento tengo ya la lista de todo lo que necesito y empezaré el próximo mes. De momento, la señora que está al frente del negocio y es la profesora me ha dejado un pelín decepcionada al hablar de "cuadros" en lugar de "bloques" y de montar "mantas" en lugar de "quilts" y que envían los trabajos a acolchar a una tienda de otra ciudad, porque eso a las mujeres no les gusta por monótono. Espero que todo quede en una mera mala impresión inicial, que de éstas tengo con frecuencia.

dimarts, 26 febrer de 2008

obres odioses


Les obres a casa sempre són feixugues. Si el paleta viu a casa tens sort que intenta ser una mica més net i polit, tot i això no aconsegueixo que res estigui al seu lloc. Encara sort que als migdies em puc relaxar una mica amb l'agulla. A veure si durant la setmana santa ens posem les piles i deixem el bany enllestit.

Las obras en casa siempre son pesadas. Si el paleta vive en casa tienes suerte, ya que intenta ser más limpio, a pesar de ello no consigo que nada esté en su sitio. Pero me doy con un canto en los dientes, porque después de comer me puedo relajar un poquito dándole a la aguja. A ver si durante la semana santa nos ponemos las pilas y dejamos el baño finiquitado.

dilluns, 25 febrer de 2008

la elegancia del erizo

Penseu en el vostre àpat predilecte, el que més us agradi i que no mengeu sovint, en un postre o un deliciós bombó. L'assaborieu lentament i no voleu que s'acabi. Així he "assaborit" jo aquest llibre, lentament, cada paraula, cada capítol, sense voler que s'acabés mai. El dissabte vaig llegir l'últim capítol i vaig acabar plorant de pena i alegria.
Si voleu us en faig 5 cèntims a veure si us animeu i us agrada tant com a mi. París, Renée una portera d'un edifici de famílies benestants, Paloma, una nena de 12 anys. A priori dos personatges molt diferents, però gràcies al sr.Ozu s'acaben coneixent i...

Pensad en vuestra comida preferida, la que más os gusta y no comeis con frecuencia, en un postre o un delicioso bombón. Lo degustais lentament y no quereis que nunca se termine. Así he "degustado" yo este libro, lentamente, cada palabra, cada capítulo, sin querer que terminara nunca. Y el sábado lo concluí y acabé llorando, de pena y alegría.
Si quereis os digo alguna cosilla a ver si os animais y os gusta tanto como a mí. París, Renée la portera de un edificio de familias pudientes, Paloma, una niña de 12 anys. A priori dos personajes muy distintos que gracias al sr.Ozu se acaban conociendo y...

divendres, 22 febrer de 2008

I van 300

Amb aquesta entrada ja en porto tres-centes, uffff, quantes, no??? I aquesta va dedicada a una idiotesa com qualsevol altra, però que m'ha fet gràcia. Aquí si ho voleu intentar.

Con esta entrada ya llevo tres cientas, ufffm muchas, verdad??? Y esta va dedicada a una idiotez sí, pero me ha hecho gracia. Aquí si lo queréis intentar.

Tienes 32 años y 320 días
Has nacido en martes
En un hermoso día de Primavera
Desde que naciste han pasado: 12008 días
Desde que naciste han pasado: 394 meses
Desde que naciste han pasado: 1715 semanas
Cumplirás años de nuevo dentro de: 45 días
Tu signo en el horóscopo chino: Liebre
Tu signo del zodíaco: Aries
Tu planeta: Marte
Tu color: Rojo
Tu piedra: Rubí
Tu número base de nacimiento: 7 ( Tienes una vida intelectual muy intensa. Estás lleno de entusiasmo y de altruismo. No son para ti las actividades que suponen grandes ganancias: tu campo de actividad debe estar en relación con la cultura. Debes centrarlo todo en tu cualidad más evidente: la inteligencia.)

dilluns, 18 febrer de 2008

una sorpresa


Ja fa temps vaig decidir que no brodava més per regalar a qui no sabés valorar-ho. I enteneu-me per valorar el brodat no em refereixo a que m'estiguin regalant les orelles dia si i dia també. Només qui broda o es dedica a les labors, qualsevol tipus de labor, pot entendre quin és el vincle entre la brodadora i el brodat. Hi ha persones que veuen un regal fet a mà com una mena d'intent de no gastar massa, i com bé sabeu no és així, a banda dels diners dels material està el temps dedicat. Per això a aquest tipus de persones prefereixo comprar un regal a fer-lo jo mateixa. És clar que no hi ha punt de comparació, però ells no ho podran comprendre mai. En canvi, prefereixo sorprende a altres persones amb una petita rucada, si ho voleu, però sé que els hi arrencaré un somriure dels llavis, tot i que no pugui ser davant quan obrin el paquet. Bé, espero que aquesta setmana, si Correus m'ajuda, algú pugui dibuixar un somriure a la seva cara.


Ya hace tiempo decidí no bordar más para regalar a quien no sabía valorarlo. Y entendedme con "valorar" el bordado no me refiero a que me estén cantando alabanzas sin parar. Sólo quien borda o se dedica a las labores, cualquier tipo de labor, puede entender el vínculo entre una bordadora y su bordado. Hay personas que ven en un regalo hecho a mano una manera de escurrir el bulto y un intento de no gastar demasiado; y como bien sabéis no es así, porque a parte del dinero que cuestan los materiales hay que sumarle el tiempo dedicado. Por eso para este tipo de personas lo mejor es gastar unos euros en cualquier comercio. Claro está que no hay punto de comparación, pero ellos nunca lo comprenderán. En cambio, me gusta sorprender a otras personas con alguna pequeña tontería, consiguiendo arrancar de sus labios una sonrisa, a sabiendas que no estaré delante cuando abran el paquete. Bueno, esper que esta semana, si Correos me ayuda, alguien dibuje una sonrisa en su rostro.

dimecres, 13 febrer de 2008

Peacock Stitching Chair (PSC)



El Peacock Stitching Chair (PSC) ja està brodat en un lli ct 32 color Silvery Moon. Finalment em vaig decidir pel fil Atalie, color Nenuphar. Però amb els 5 metres de fil no n'he tingut prou i he hagut de recórrer als DMC, el nº760 per intentar aconseguir un color rosa similar i el nº734 per al color verd. L'Atalie era degradat i els DMC no ho són, tot i això el resultat em sembla bastant acceptable. Alguns problemes se m'han presentat brodant els braços de la butaca (arm rolls), tants punts especials i desconeguts per mi m'han comportat més d'un mal de cap i alguna encabritada. Espero no tenir-ne durant la confecció de la butaca, això serà tota una aventura, sort que estic fent-ho en forma de SAL en aquest grup.

El Peacock Stitching Chair (PSC) ya está bordado sobre un lino ct.32 color Silvery Moon. Al final me decanté por el hilo Atalie, color Nenuphar. Pero con los cinco metros de la madeja no he tenido suficiente y he recurrido a los DMC, el nº760 para intentar conseguir un rosa similar y el nº734 para el color verde. El Atalie era degradado y los DMC no y a pesar de ello el resultado me parece bastante aceptable. Los problemas se me han presentado bordando los brazos del sillón (arm rolls), tantos puntos especiales y desconocidos para mí me han comportado más de un dolor de cabeza y alguna encabritada. Espero no tenerlas con la confección, eso será toda una aventura, suerte que lo estoy haciendo en forma de SAL en este grupo.

dilluns, 11 febrer de 2008

un ós perillós

Arribat directament d'alguna vall andorrana i la seva feina ha degut tenir fins arribar a casa meva. Sigilosament, sense deixar cap petjada, ha anat investigant la seva nova casa. Primer parar per agafar forces, dubtant entre la llet i el cava..... ???

Llegado directamente de algún valle andorrano y su trabajo le ha debido costar llegar hasta mi casa. Sigilosamente, sin dejar huella alguna, está investigando su nueva casa. Primero se ha dirigido al frigorífico para reponer fuerzas, eso sí dudando entre la leche y el cava. ...???

A la costa ni rastre de neu, només alguns bulbs que aviat floriran.

En la costa ni rastro de nieve, simplemente algunos b
ulbos que en breve florecerán.
I ha començat a atemorir la resta d'habitants. No sé, sembla perillós, ja us aniré informant.
Y ha empezado a atemorizar al resto de habitantes. No sé, parece peligroso, ya or iré informando.

divendres, 8 febrer de 2008

un premio


He recibido el premio de ARTE Y PICO de manos de Lluna d'Abril. Muchas gracias por pensar en mi.

Este premio tiene 5 reglas importantes:

1.- debes elegir a 5 blogs que consideres sean merecedores de este premio por su creatividad, diseño, material interesante y aporte a la comunidad bloggera, sin importar su idioma.

2.- cada premio otorgado debe tener el nombre de su autora y el enlace a su blog para que todos lo visiten.

3.-cada premiada, debe exhibir el premio y colocar el nombre y enlace al blog de la persona que la ha premiado.

4.- premiada y premiadora, debe exhibir el enlace de Arte y Pico, para que todas sepan el origen de este premio.

5.-exhibir estas reglas.

Y mis cinco premiadas son:

- Mercedes, porque gracias a ella descubrí el mundo de los blogs, por todo lo que aporta, por sus maravillosos trabajos y sobretodo por la exquisitez que tiene a la hora de escoger materiales y combinarlos.

- Cristina, porque con ella descubrí lo maravillosos que son los "pinkeeps", no en vano es la reina de los pinkeeps.

- Sílvia (Nivaira), porque puedo afirmar que es una persona entrañable, aún sin conocernos en persona, y porque su sello está en todos sus trabajos.

- Sara, por saber interpretar como nadie el Universo Tilda y por mostrarnos que Andorra tiene muchos encantos.

- Lolita, porque teje, hace punto de cruz, cose, dibuja... uffff por toda su versatilidad, porque tiene un blog visualmente fantástico y me transmite una alegría inmensa.

dijous, 7 febrer de 2008

Marty Links


Una de les meves primeres troballes de px a la red fou els nens de Marty Links, però llavors ni sabia a qui pertanyien aquells dissenys. Gràcies a sant google vaig acabar descobrint la sèrie Kidlinks i la manera d'aconseguir el seu catàleg i on comprar-los. Anys després he rescatat una de les seves sèries.

Uno de mis primeros hallazgos de px en la red fueron los niños de Marty Links, pero entonces no sabía quien era la creadora de aquellos diseños. Gracias a san google acabé descubriendo la serie Kidlinks y la manera de conseguir su catálogo y donde comprarlos. Años después he vuelto a rescatar alguna de sus series.



dimecres, 6 febrer de 2008

la tramuntana


És cert el que diuen de la tramuntana, que trastoca una mica. En dono fe després d'haver passat un cap de setmana fantàstic a Cadaqués. I com que una imatge val més que mil paraules, us en deixo unes quantes.

Cierto es lo que dicen de la "tramuntana", que trastoca un poco. Doy fe de ello después de una fantástico fin de semana en Cadaqués. Y como una imagen vale más que mil palabras, os dejo unas cuantas.

divendres, 1 febrer de 2008

érase...


"Érase un can a una estufa pegada", així podríem definir-la últimament. Tan aviat encenem el petit calefactor, ràpida s'aixeca del seu cistell i s'enganxa a ell. Sembla un pollastre al forn, que el gires per a que es rosteixi bé.

"Érase un can a una estufa pegada", así podríamos definirla últimamente. Y es que es encender el calefactor y rápidamente salta de su cesto y se pega a él. Parece un pollo en el horno, al que giras cada dos por tres para que se ase bien.