La meva llista de blogs

dimarts, 8 de maig del 2007

Han tornat / Han regresado

... la inspiració i les ganes de continuar maquinant històries manuals. Ahir no podia deixar passar la tarda fent el dropo i em vaig animar a començar la "colxa ràpida" de l'Ana. I en un vist i no vist vaig tenir cosits els dos blocs que ens proposa per aquesta setmana. Finalment, he optat per tres teles vermelloses, una rosa i una beige claret. Potser fruit de la meva inexperiència he comés un error en triar la tela amb flors més grans i la colxa queda massa carregada, però és que m'encanta. Així que la colxa diferirà una mica de la de la imatge.
Algunes són les dificultats aparegudes: el cutter, aquest gran amic, i les costures. Se'm fa molt difícil utilitzar el cutter circular, acabo tallant tot menys la roba i quan aconsegueixo tallar la roba no té la mateixa forma que la plantilla. Serà que necessito una bona regla, no?? I les costures, no sé cap a on han de mirar. Per això s'accepten tots els consells possibles.
Ahh una última pregun
ta de passarell: s'ha de tallar totes les peces abans de començar a cosir els blocs? O es pot fer sobre la marxa? Què és més recomanable?







... la inspiración y las
ganas de continuar maquinando historias manuales. Ayer no podía pasar la tarde haciendo el vago y me animé a comenzar la "colcha rápida" de Ana. Y en un visto y no visto tenía los dos bloques propuestos para esta semana listos. Finalmente he descartado la tela beige fuerte que aparece en la composición, he optado por tres rojas, una rosa y una beige claro. Puede que fruto de mi inexperiencia haya cometido un error al escoger la tela roja con flores más grandes y la colcha quede un poco cargada, pero es que esas flores me encantan.
He tenido algunos problemillas: el cutter, ese gran amigo, y las costuras. Me resulta muy difícil utilizar el cutter circular, acabo cortándolo todo menos la tela y cuando consigo cortarla no tiene la misma forma que la plantilla. Será cuestión de agenciarse una buena regla, noo?? Y las costuras, nunca sé hacia donde tienen que mirar. Por eso se aceptan todos los consejos posibles.
Ahh y una última pregunta de novata, ¿hay que cortar todas las telas antes de iniciar los bloques o no es necesario? ¿Se puede hacer sobre la marcha? ¿Qué es más aconsejable?

6 comentaris:

Anònim ha dit...

Consells no te'n puc donar, no hi entenc rés de patchwork ;-)
Però m'agraden els teixits que has escullit.

Victoria ha dit...

Ja ja ja a mi me pasa lo mismo con el cutter circular, termino cortando mil veces la tela.

Lo siento no te puedo ayudar con lo de las costuras, no soy "pofesional" pero yo suelo hacerlas para el lado de la tela que es más oscuro porque así se ve menos.

Es una idea, ;)

Lolita Blahnik ha dit...

Yo igual que vixtoria con lo de las costuras, y con el cuter, solo lo uso cuando tengo que cortar muchas piezas d una misma tela y siempre apoyandome sobre una regla, claro.
No creas que me olvid de lo tuyo! creo que voy a tener que encargar un poco mas d elana ;)

la tieta Rosa ha dit...

Laura, dons a mí m'agraden les robes que has triat!
El cuter, jo com a consell et diría que el primer que has de tenir és una bona regla i el cuter ben esmolat.
un cop tinguis aixó, talla sempre d'abaix capa munt i mai al rebés, i fes-ho dreta per fer mes pressió a sobre de la regla.i que no es mogui.
També cada vegada que acabis tanca'l dons un cuter obert es tall segur ;-)

en quant a les costures, sempre que puguis cap el cantó fosc.

Unknown ha dit...

Ya volvió la pasión, cuidado que Laura se pone en movimiento.
Besitos. Chus

Aysezhu ha dit...

Yo sin regla no se usar el cutter (y tampoco es que sea una maravilla con él).

Las costuras a mi me enseñaron que se hacen en la tela más oscura.

Besos