La meva llista de blogs

dijous, 29 de maig del 2008

Tengui, tengui, falti...


Estic retornant a la infantesa i tornant a cantar "tengui, tengui, falti, tengui..." mentre algú (el meu tiet) em va mostrant un a un tots els cromos "repes" que té entre les mans. I és que la ciutat ha embogit en aquests últims dies amb motiu del col·leccionable sobre l'Any Jubilar que ha editat la Cambra de Comerç per commemorar que fa 1750 anys van cremar a Sant Fructuós. Així que ja tinc la llista amb alguns de tatxats i un llistat dels comerços on he d'anar a buscar els que em falten. Es tracta d'anar-los a buscar a comerços i entitats de la ciutat, perquè són gratuïts; això sino arribes al comerç en qüestió i els avis/jubilats no han arrassat amb les existències. Que m'expliquin com ho resisteixen, perquè vaig passar una tarda a la caça del cromo i vaig arribar a casa esgotada!! Com han canviat les coses des què tenia 10 anys i anava al quiosc de la família Tobias a comprar paquets de Candy-Candy o l'Abeja Maya... ara els cromos ja no es peguen amb cola, sino que són autoadhesius.

Estoy regresando a mi infancia volviendo y volviendo a cantar
"tengui, tengui, falti, tengui..." mientras alguien (mi tío) va mostrando uno a uno los cromos "repes" que tiene entre sus manos. Y es que la ciudad ha enloquecido en los últimos días con motivo del coleccionable sobre el Año Jubilar que ha editado la Cámara de Comercio para conmemorar los 1750 años que hace que quemaron a San Fructuoso. Ya tengo la lista con algunos números tachados y un listado de los comercios donde debo ir a buscar los que me faltan. Se trata de ir a comercios y entidades de la ciudad, porque son gratuitos. Eso si no llegas al comercio de turno y los abuelos/jubilados no han arrasado con las existencias. Por favor, que me expliquen como lo hacen porque pasé una tarde a la caza y captura del cromo y acabé agotada!!! ¡¡¡Cómo han cambiado las cosas desde que tenía 10 años e iba al quiosco Tobías a comprar sobres de Candy-Candy o la Abeja Maya... ahora los cromos no se pegan con cola, sinó que son autoadhesivos!!!

6 comentaris:

Anònim ha dit...

... i són il.lustracions de la Pilarin Bayés ????. QUina bona idea !!!

laura ha dit...

Sí, són de la Pilarin Bayés. Dilluns van organitzar una signatura de álbums i es va "desmadrar" tot, una bogeria, Tarragona s'ha tornat una bogeria. A veure si puc i trec fotos de l'álbum, perquè els cromos són preciosos.

Sara ha dit...

Ostres! M'has fet tornar 20 anys enrera! er... bueno, uns quants més casi bé 30 :-D

Silvia F.Keros ha dit...

Nena! Quins records! Encara me'n recordo dels cromos de la 'Candy-candy'... y com acabava sempre amb els dits fets un fàstic per culpa de la barra de cola... això quan no es desenganxaven perque la cola es secava abans d'hora...

Una abraçada.

Cristina ha dit...

... ja, ja !!! Yo también ando un tanto nostálgica: estoy a la caza de los libros de Esther y su mundo desde que he descubierto, con gran alegría, que se han reeditado... Mira que yo tenía muchísimos, pero vete tú a saber lo que hice con ellos.
Y sí, los cromos actuales se pegan en un plis-plas.

Anni Rios ha dit...

la vida es asi, va cambiando a cada minuto, espero tu dia sea genial, besos desde Acapulco.